قوانین رسمی استفادهکنندگان از پلتفرم بُگزین
- ماده 1 ) تعاریف اولیه بهکار رفته در قوانین
- ماده 2 ) شرایط و قوانین استفاده از سرویسها و خدمات بگزین
- ماده 3 ) قوانین عمومی تجارت
- ماده 4 ) قوانین عضویت
- ماده 5 ) قوانین ورود به سایت
- ماده 6 ) قوانین مربوط به حسابهای بانکی
- ماده 7 ) قوانین عضویت و هزینهها
- ماده 8 ) قوانین کیف پول
- ماده 9 ) نحوه دریافت و پرداخت وجه
- ماده 10 ) قوانین خرید و فروش و کالا
- ماده 11 ) قوانین فروشندگان و ایجاد طرح فروش
- ماده 12 ) قوانین قیمتگذاری
- ماده 13 ) قوانین کالا
- ماده 14 ) قوانین ارسال کالا
- ماده 15 ) قوانین خریداران
- ماده 16 ) قوانین دریافت مرسوله و بازگشایی
- ماده 17 ) قوانین پرداخت وجه سفارش
- ماده 18 ) قوانین صدور فاکتور، مالیات و تکالیف قانونی
- ماده 19 ) قوانین مدیریت کارمندان و سطح دسترسیها
- ماده 20 ) ارتباطات الکترونیکی و سرویسدهی
- ماده 21 ) قوانین محافظت از اطلاعات
- ماده 22 ) حقوق مالکیت فکری و معنوی نرمافزارهای بگزین
- ماده 23 ) حریم خصوصی
- ماده 24 ) تخلفهای شامل جریمه و ممنوعیتها
- ماده 25 ) قوانین رسیدگی به اختلافات و شکایات
- ماده 26 ) ارتباط با بگزین
بُگزین یک پلتفرم ارائه خدمات ارتباط و تسهیلگر خرید و فروش بر بستر وب است که برای کسبوکارهای دارای جواز صنفی معتبر ارائه خدمات مینماید. با هدف ایجاد فضای سالم رقابت، پرهیز از شیوههای مخرب در بازار، با تکیه بر قوانین عادلانه تلاش مینماید از حقوق همه اعضاء حفاظت نماید. برایناساس خواهشمندیم موارد زیر را جهت استفاده بهینه از خدمات و برنامههای کاربردی بگزین به دقت ملاحظه فرمایید.
ماده 1 ) تعاریف اولیه بهکار رفته در قوانین
- ) بگزین: بهعنوان زیرساخت هوشمند جهت تسهیلگری در فرآیند تجارت الکترونیک به آدرس اینترنتی bogzin.com که تحت مالکیت قانونی شرکت «بِهگزین کسبوکار» به شماره ثبت ۲۳۸۰۴ میباشد.
- ) تسهیلگری: نقشی است که بگزین جهت کمک به تاجر برای انجام فرآیند خرید و فروش کالا و خدمات مطابق با مفاد 335 الی 376 قانون تجارت و قوانین تجارت الکترونیک در بستر اینترنت و از طریق پلتفرم و اپلیکیشن متعلق به خود ایفاء مینماید. تاکید میکنیم که در فرآیند معاملات، بگزین نقش خریدار یا فروشنده ندارد.
- ) تاجر: هر شخص حقیقی یا حقوقی که به واسطه انعقاد قرارداد با بگزین امکان خرید یا فروش کالا و خدمات خود را به دیگر تاجران از طریق پلتفرم تجارت الکترونیک بگزین دارد.
- ) فروشنده: تاجری که اقدام به عرضه و فروش کالا در بگزین نماید.
- ) خریدار: تاجری که از پلتفرم بگزین برای خرید و تهیه کالا استفاده مینماید.
- ) کسبوکار: مترادف تاجر است و معرف هویت وی در پلتفرم بگزین میباشد.
- ) کاربر: شخص تاجر یا کارمند یا مباشر وی میباشد که از طرق قانونی و به واسطه مجوز تاجر اقدام به ورود به پلتفرم نموده و از امکانات آن استفاده مینماید.
- ) پنل کاربری: پنل مختص تاجر که توسط بگزین، جهت مدیریت کسبوکار یا خرید و فروش کالا در اختیار تاجر قرار میگیرد. ورود به پنل مزبور از سوی تاجر، از طریق کد یکبارمصرف و یا هر روش دیگری که بعداً از سوی بگزین تعیین میگردد، انجام خواهد پذیرفت.
ماده 2 ) شرایط و قوانین استفاده از سرویسها و خدمات بگزین
- ) ورود کاربران به وبسایت بگزین هنگام استفاده از پروفایل شخصی، تکمیل محتوا، دادوستد، طرحهای تشویقی، آموزشها ، پشتیبانی و سایر خدمات ارائه شده توسط بگزین به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از سرویسها و خدمات بگزین است.
- ) توجه داشته باشید که ثبت سفارش، ایجاد طرح فروش، تعیین قوانین ارسال، ارائه قیمت کالا و درج محتوا در اپلیکیشن نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین بگزین از سوی کاربر است. درصورتیکه در قوانین مندرج، رویهها و سرویسهای بگزین تغییراتی در آینده ایجاد شود، علاوه بر اطلاعرسانی از طریق اعلانات پلتفرم برای کلیه اعضاء در همین صفحه منتشر و بهروزرسانی میشود و شما توافق میکنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
- ) لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج، جایگزین کلیه توافقهای قبلی محسوب میشود.
- ) تاجر میبایست در طول مدت قرارداد، بهطور روزانه و دائم، تمامی اخطاريهها و ابلاغیهها به او در قالب اعلانات، پیامها و تیکتها ارسال شده و همچنین مفاد درجشده در پنل کاربری را مشاهده و مطالعه نماید. بدیهی است هرگونه ادعای عدم اطلاع از مفاد درجشده در پنل کاربری از سوی تاجر با توجه به امکانات پنل کاربری وی تحت هر عنوان موردقبول نبوده و رفعکننده مسئولیتها و تکالیف قانونی و قراردادی وی نیست.
- ) در طول مدت قرارداد، بگزین میتواند هرگونه ایجاد یا تغییر در تعهدات، شیوهنامهها، هزینهها، وجه التزامهای قراردادی و نیز شرایط عمومی را از طریق درج اعلان و ارسال پیام در پنل کاربری به اطلاع تاجر برساند و تاجر قادر به مشاهده تاریخ اعلام آن خواهد بود؛ لذا ادامه روند استفاده از پنل کاربری توسط تاجر پس از اعمال تغییرات با تحقق اولین فعالیت تجاری اعم از خرید یا فروش پس از تغییر مزبور به منزله پذیرش شرایط جدید درج شده در پنل کاربری بوده و نیاز به تشریفات امضاء و ابلاغ جداگانه ندارد.
ماده 3 ) قوانین عمومی تجارت
- ) کلیه اصول و رویههای بگزین منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرفکننده است و متعاقباً کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با فضای مجازی، قوانین صنفی، قوانین جمهوری اسلامی و تجارت الکترونیک است.
- ) مدارک تمام کسبوکارها اعم از حقیقی یا حقوقی، پیش از آنکه امکان فعالیت در وبسایت را داشته باشند بررسی شده و احراز هویت میشوند. تضمین اصالت و صداقت تمامی مدارک و اسناد و اطلاعاتی که در هنگام ثبتنام ارسال شود بر عهده تاجر است و در صورت نیاز ارائه اصل یا کپی برابر اصل مدارک بر عهده وی میباشد. همچنین وی متعهد است که در صورت تغییر هر یک از آنها موارد را بدون وقفه به بگزین اطلاع دهد.
ماده 4 ) قوانین عضویت
- ) کلیه تاجران برای عضویت در پلتفرم میبایست دارای مجوز قانونی و معتبر کسبوکار باشند.
- ) کاربران باید مطابق با قوانین کیفری صلاحیت دادوستد داشته باشند و فاقد هرگونه ممنوعیت معامله باشند. چنانچه به هر دلیل بعد از عضویت ممنوعیت دادوستد ایجاد شود و کاربر اقدام به خرید یا فروش نمایند عواقب قانونی آن بر عهده خود فرد خواهد بود.
- ) هنگام ثبت اسامی، تصاویر، نامگذاری طرحها و ... توجه داشته باشید که رعایت وجوه عرفی، شئونات اخلاقی، مذهبی و متابعت از قانون را رعایت فرمایید؛ تخطی از این بند موجب حذف مورد، مسدود شدن موقتی یا دائمی اکانت کاربری و همچنین سایر عواقب قانونی آن متناسب با تخلف یا جرم رخداده است.
ماده 5 ) قوانین ورود به سایت
- ) کلیه کاربران باید صرفاً از طریق شماره همراه در مالکیت شخصی خود احراز هویت شوند. چنانچه شماره همراه ثبت شده در سایت را واگذار نمایند یا به هر نحوی مانند سرقت یا مفقودی از دسترس آنها خارج شده باشد، میبایست فوراً مراتب را به پشتیبانی سایت اطلاع داده و نسبت به تغییر شماره همراه خود اقدام نمایند؛ در غیر اینصورت کلیه عواقب غفلت بر عهده خود شخص میباشد.
- ) تاجران توجه داشته باشند که با هر مجوز کسبوکار تنها حق داشتن یک حساب کاربری در بگزین را دارند و نمیتوانند با شماره همراههای مختلف اقدام به بازگشایی حسابهای متعدد نمایند، مگر آنکه دارای مجوزهای متعدد یا شعب مجزا در شهرهای مختلف باشند.
- ) تبصره: کارمندان مالک حساب بهعنوان مثال حسابدار میتواند با سیمکارتهای متعدد به عنوان کارمند در کسبوکارهای مختلف عضو باشند.
ماده 6 ) قوانین مربوط به حسابهای بانکی
- ) هر کسبوکار میتواند حداکثر 5 شمارهحساب در بگزین معرفی نماید و تمامی واریزیها به حسابهای بگزین حتماً باید از یکی از این سه حساب باشد. وجه واریزی از طریق حسابهای دیگر به حساب واریزکننده عودت داده میشود.
- ) شمارهحسابهای معرفیشده در بگزین باید به نام همان کسبوکار یا صاحب کسبوکار باشد؛ و یا توسط سربرگ رسمی و ممهور با مهر شرکت و امضای صاحبان امضا معرفی شده باشد.
- ) درخواستهای تسویه حساب کیف پول بگزین نیز پس از تایید دومرحلهای توسط رمز یکبارمصرف ارسالی به شماره همراه صاحب کسبوکار به یکی از شمارهحسابهای تعریفشده به انتخاب تکمیلکننده درخواست انتقال داده خواهد شد.
ماده 7 ) قوانین عضویت و هزینهها
- ) ثبتنام در بگزین رایگان میباشد و پس از تکمیل ثبتنام، اشتراک رایگان بدون محدودیت زمانی برای تاجر فعال میشود.
- ) پس از ثبتنام اولیه تاجر میتواند با درخواست فعالسازی فروش یکی از انواع اشتراکهای برنزی، نقرهای، طلایی یا الماس که امکانات بیشتری برای تاجر فراهم میکند را دریافت نماید.
- ) فعالسازی هر نوع اشتراک در حال حاضر رایگان است و تنها طبق قرارداد بین تاجر و بگزین کارمزد توافقشده از هر فروش دریافت میشود.
- ) خرید در پلتفرم بگزین شامل هزینه یا کارمزد نمیشود.
- ) کارمزد فروش و مبلغ مالیات بر ارزش افزوده آن، بر عهده تاجر فروشنده میباشد. کارمزد توافقشده در پنل کاربری در بخش «تنظیمات کسبوکار» قابلمشاهده است.
- ) طبق توافق و براساس پلن اشتراک انتخابی تاجر، میزان کارمزد فروش براساس میزان فروش ماهیانه توافق میگردد. فروش بیشتر شامل تخفیف از کارمزد میشود.
- ) محاسبه کارمزد هر قرارداد به صورت خودکار در پلتفرم انجام میشود و انتهای هر ماه با توجه به فروش محققشده در آن ماه، تاجر مابهالتفاوت تخفیف مورد توافق را در کیف پول خود دریافت میکند.
- ) در چند روز ابتدایی هر ماه، بگزین بابت کارمزد دریافتی خود، صورتحساب رسمی مورد تایید سازمان امور مالیاتی کشور را با احتساب مالیات بر ارزش افزوده مربوط به ماه قبل به تاجر ارائه مینماید.
ماده 8 ) قوانین کیف پول
- ) کیف پول تنها ابزار دریافت پول در بگزین است. تاجر میتواند جهت خرید یا پرداخت کارمزد و همچنین جهت دریافت مبالغ فروش خود و تخفیف کارمزد ماهیانه از آن استفاده کند.
- ) تراکنشهای کیف پول اعم از واریز، برداشت، و خرید بدون کارمزد است.
- ) تراکنشهای کیف پول فاقد سقف روزانه است.
- ) تراکنشهای واریز وجه به کیف پول تنها و تنها باید از مبدا حسابهای تعریفشده کسبوکارها و فقط به مقصد حساب معرفیشده برای کیف پول بگزین انجام شود. هیچ نوع تراکنش دیگری منجر به شارژ کیف پول نخواهد شد.
- ) تنها شمارهحساب قابلاستفاده برای شارژ کیف پول بگزین همان شماره اعلامی در بخش انتهایی قوانین است.
- ) تراکنشهای واریز وجه به کیف پول حتماً باید از طریق ثبت واریز به پلتفرم اطلاعرسانی شوند.
- ) تراکنشهای غیر اتوماتیک ثبتشده در ساعات کاری تیم پشتیبانی در همان روز بررسی و تایید میگردند و تراکنشهای ثبتشده در ساعات تعطیلی در روز کاری آتی بررسی خواهند شد.
- ) تراکنشهای برداشت وجه (خروج وجه از بگزین) تنها به مقصد حسابهای معرفیشده کسبوکار و با رمز پیامکی یکبارمصرف صاحب کسبوکار تایید میگردند.
- ) هر کسبوکار تنها یکبار در 24 ساعت میتواند درخواست برداشت وجه ثبت نماید.
- ) کارمزد فروش هر سفارش از وجه فروش آن سفارش کسر میگردد و درصورت انجام معاملات اعتباری، کیف پول فروشنده میبایست حاوی اعتبار کافی برای کسر کارمزد فروش باشد، در غیر اینصورت سفارش قابلثبت نخواهد بود.
ماده 9 ) نحوه دریافت و پرداخت وجه
- ) تنها شمارهحسابهایی که بگزین برای دریافت یا واریز وجه به رسمیت میشناسد، شمارهحسابهای اعلامی برای این منظور است؛ هرگونه واریز به حسابهای دیگر در کیف پول تاجر اعمال نخواهد شد.
- ) مبالغ دریافتی بابت فروش در کیف پول پنل تاجر نگهداری میشود و پس از تایید دریافت کالا توسط خریدار و پس از کسر کارمزدهای ذکرشده در ماده ۵ قابل برداشت توسط تاجر خواهد بود. همچنین تاجر میتواند از موجودی کیف پول برای خرید در بگزین استفاده نماید. تاجر روزانه فقط یکبار مجاز است مبالغ قابل برداشت را از طریق بخش «درخواست برداشت» در پنل کاربری به اطلاع بگزین برساند و بگزین پس از انجام انتقال وجه، اطلاعات پرداخت را به صورت آنلاین در پنل کاربری تاجر ارسال میکند.
تبصره 1. درصورتیکه تاجر فروش خود را بهصورت اعتباری انجام دهد، مبلغ فروش به حساب بگزین واریز نمیشود و تنها کارمزد فروش آن محاسبه شده و از تاجر مطالبه میشود.
تبصره 2. درخواست تسویه حساب که بعد از ساعت اداری بانکها ارسال شود در روز کاری بعد انجام خواهد شد. همچنین بگزین در هر روز کاری رسمی تنها یکبار پرداخت انجام خواهد داد. در روزهای تعطیل رسمی و آخرین روز ماه پرداخت انجام نخواهد شد.
تبصره 3. در مواردی که چندین روز تعطیل رسمی وجود دارد، درخواست برداشت در اولین روز کاری بعد از تعطیلات انجام خواهد شد.
تبصره 4. انتقال وجه از طرف بگزین به حسابهای معرفیشده تاجر ، به نحو قطعی موجب برائت ذمه بگزین میباشد و کلیه مسئولیتهای ناشی از آن از هر جهت و بابت بر عهده تاجر میباشد و تاجر حق هرگونه ادعا در هر خصوص (اعم از فوت، حجر، ورشکستگی، مسدودی و غیره) در قبال بگزین را از خود سلب و ساقط نمود.
تبصره 5. درصورتیکه تاجر بخواهد شمارهحسابهای ذکرشده را حذف کند یا تغییر دهد باید به صورت کتبی درخواست خود را با ذکر دقیق شمارهحسابها و تغییرات مورد نظر به صورت ممهور از طرق رسمی ارتباطی به بگزین ارسال کند. تا قبل از دریافت کتبی درخواست و بررسی و اعمال آن در پنل کاربری تاجر، تنها شمارهحسابهای فعلی قابل استفاده است و مورد تایید تاجر میباشد.
- ) برای افزایش موجودی کیف پول به صورت غیر اتوماتیک، تاجر باید وجه مورد نظر را به شمارهحساب شرکت «بِهگزین کسبوکار» که برای این منظور اعلام کرده است با ذکر شناسه پرداخت اختصاصی خود واریز کند و اطلاعات پرداخت آن را در پنل کاربری در بخش «ثبت واریزی» برای بگزین ارسال نماید. در صورت عدماستفاده از شناسه پرداخت، یا انتقال وجه از حسابهای معرفینشده به بگزین حتی اگر به نام خود تاجر باشد، وجه واریزی به صورت خودکار توسط بانک یا سیستم حسابداری به همان حساب مبدا برگشت میخورد.
تبصره 6. درصورتیکه تاجر فروش خود را به صورت اعتباری انجام دهد (یعنی مبلغ فروش به حساب بگزین واریز نشود) و موجودی کیف پول تاجر کمتر از مبلغ کارمزد فروش باشد، تاجر باید ابتدا موجودی کیف پول خود را حداقل به اندازه مبلغ کارمزد افزایش دهد، در غیر اینصورت امکان فروش نخواهد داشت.
ماده 10 ) قوانین خرید و فروش و کالا
- ) تاجر متعهد به رعایت تمامی اصول و مقررات قانون رقابت و شرایط خاص صنفی مرتبط با فعالیت خود میباشد.
- ) هر خریدی که در بگزین صورت میگیرد در حکم انعقاد و امضاء یک قرارداد مستقل مطابق با قوانین بگزین و ماده 335 و 356 قانون تجارت ، میان دو تاجر در نقش خریدار و فروشنده میگردد و بگزین تنها تسهیلکننده انعقاد این قرارداد است؛ لذا بگزین راساً فروشی انجام نداده و عنوان فروشنده یا خریدار بر وی صدق نمیکند؛ بنابراین بگزین هیچگونه مسئولیتی اعم از حقوقی و کیفری و صنفی بابت آن خریدوفروش در مقابل طرفین معامله و اشخاص ثالث نخواهد داشت.
- ) بگزین خریدار و یا فروشنده کالا نیست. بگزین بستری برای کسبوکارها است تا از طریق آن به فرآیند خریدوفروش بپردازند و کسبوکار خود را مدیریت کنند؛ لذا تمام خریدوفروشها فیمابین و توسط خود کسبوکارها به کمک بگزین انجام میشود. ازاینرو رعایت تمامی موارد مربوط به خریدوفروش اعم از قوانین تجارت و صنفی کشور، مالیاتهای متعلقه و ... بر عهده خریدار و فروشنده میباشد.
- ) تمامی تکالیف قانونی و مالیاتی حاصل از فروش کالا توسط تاجر، از جمله مالیات بر درآمد و ارزش افزوده بر عهده تاجر میباشد.
- ) نام تجاری اعلامشده از طرف تاجر باید در مالکیت مادی و معنوی خود او باشد؛ در صورت کشف خلاف این موضوع، کلیه مسئولیتهای حقوقی و کیفری بر عهده وی خواهد بود.
- ) عرضه کالا در بگزین، حق انحصاری جهت فروش برای تاجر ایجاد نمینماید و هیچگونه اعتراضی نسبت به فروش کالا و نیز بهای کالاهای در حال فروش توسط تاجران دیگر، قابل استماع نمیباشد.
- ) تاجر متعهد است کالایی که برای فروش در بگزین عرضه میکند را در اختیار داشته باشد (در انبار موجود باشد) و مشخصات کالای فروشرفته بهطور کامل مطابق با تعداد و مشخصههای کالای تحویلشده به خریدار باشد.
- ) تاجر متعهد میگردد تحت هیچ شرایطی خالیفروشی انجام ندهد. برای اطمینان از این مطلب، باید فاکتورهای فروش خود را بهصورت مرتب در سامانههای قانونی و مالیاتی اظهار کند و اطلاعات کامل کالا و مدارک ارسال و تحویل کالا را در صورت درخواست بگزین، خریدار یا مراجع قانونی در اختیار آنها قرار دهد. مسئولیت پاسخگویی به مراجع قانونی در این خصوص تماماً بر عهده تاجر میباشد.
ماده 11 ) قوانین فروشندگان و ایجاد طرح فروش
- ) تاجر نباید با عرضه کالا در بگزین، حقوق مالکیت فکری یا سایر حقوق و امتیازات مکتسبه متعلق به هیچ شخص حقیقی یا حقوقی دیگری را نقض کند. در صورت کشف خلاف این موضوع، کلیه مسئولیتهای حقوقی و کیفری بر عهده وی خواهد بود و باید کلیه خسارات وارده به بگزین را در این خصوص جبران نماید.
- ) فروشنده در زمان اقدام به فروش، باید کالا را به صورت فیزیکی در اختیار داشته باشد و پس از نهایی شدن فروش هیچ عذری بابت عدم موجودی کالا پذیرفته نیست.
- ) فروشنده نمیتواند کالایی را در انبار موجود ندارد برای فروش عرضه نماید؛ ولو آنکه خریداری کرده باشد و هنوز به دست وی نرسیده باشد و یا در گمرک باشد.
- ) فروشنده نمیتواند تعداد غیرواقعی و بیشتر از تعداد موجود در انبار را برای فروش عرضه نماید.
- ) فروشنده میتواند به هر دلیل سفارش را لغو نماید، با این وجود تکرار لغو سفارشات با کاهش امتیاز فروشنده همراه است و در صورت تکرار ممکن است منجر به لغو موقت یا دائم امتیاز فروش شود.
- ) طرحهای فروش زماندار میتوانند از هر زمان دلخواه فروشنده آغاز شوند اما زمان پایان آن حداکثر یک ماه پس از زمان شروع است.
- ) درصورتیکه فروشنده هیچ روش ارسال مشخصی تعریف نکرده باشد، روش ارسال پیشفرض بدون هزینه بستهبندی و پسکرایه در نظر گرفته میشود.
- ) برای تعریف یک کالا، تنها گارانتیهای معتبر و رسمی آن کالا قابلانتخاب و تعریف در سیستم هستند.
ماده 12 ) قوانین قیمتگذاری
- ) قیمت کالاها با توجه به رعایت استانداردهای قیمتگذاری (مورد تایید سازمانهای نظارتی و یا قیمتهای موردتایید اتحادیهها و سازمانهای مرتبط) توسط و به مسئولیت تاجر تعیین میشود؛ لذا مسئولیت پاسخگویی به مراجع رسمی و اشخاص ثالث در خصوص قیمت تعیینشده بر عهده تاجر میباشد.
- ) با توجه به آنکه نمایش یا عدم نمایش کالا برای فروش در اختیار کامل تاجر است، تاجر تعهد مینماید که قیمت اعلامشده برای سفارشاتی که توسط او تایید شده قطعی میباشد و تاجر حق هرگونه تغییر قیمت کالا یا خدمات اعلامشده و یا مطالبه مبلغ اضافی از خریدار یا بگزین را از خود سلب و ساقط نمود.
- ) تاجر متعهد است در صورت اشتباه در قیمتگذاری و درج قیمت به بهای پایینتر از قیمت واقعی، کالا را با همان قیمت درجشده در سفارشات تاییدشده به خریدار تحویل دهد و درصورت استنکاف، مشمول وجه التزام و ضمانت اجرای مذکور در خصوص عرضه کالای ناموجود میشود. درهرحال پاسخگویی به خریدار در مراجع رسمی به عهده تاجر است.
- ) با توجه به اختیار تام تاجر در عرضه و قیمتگذاری کالا، تاجر تعهد مینماید سفارش خریدار را تایید و مطابق با قیمت، کمیت و کیفیت ذکرشده در طرح فروش تایید و ارسال نماید. عدم تایید طرح فروش به منزله نقض قوانین است و در صورت تکرار، مشمول جرائم خواهد بود.
- ) تاجر میتواند با رعایت قوانین صنفی خود اقدام به تعیین قیمتهای متفاوت برای کالای خود نموده و بسته به دستهبندی مورد نظر به مشتریان عرضه کند. فروشنده موظف است کالای خریداریشده مشتری را با قیمت اعلامی خود تحویل مشتری نماید .
- ) حداکثر قیمت یک کالا در حال حاضر سه میلیارد ریال و حداکثر قیمت یک سبد فروش پنجاه میلیارد ریال است.
- ) اعلام قیمت غیرواقعی و عرضه کالای ناموجود با هر قیمتی خلاف قوانین سایت بوده و مشمول محرومیت از برخی یا تمامی امکانات خریدوفروش در سایت برای دوره محدود میباشد. در صورت تکرار و یا احراز تقلب در عملکرد، منجر به سلب دائمی حق معامله در پلتفرم میشود.
ماده 13 ) قوانین کالا
- ) بگزین میتواند در صورت ممنوعالمعامله شدن قانونی هر یک از کالاهای تاجر، کالای مورد نظر را در پلتفرم خود ممنوعالمعامله کند.
- ) فروش کالا با قیمتهایی غیرواقعی، غیرعرفی و مغایر با قوانین کشور ممنوع است و تمامی عواقب آن با فروشنده کالا میباشد.
- ) تمامی کالاها و مشخصات آنها هماهنگ با استانداردهای رایج کشور در وبسایت لیست شده است. ازاینرو فروش و ارسال کالایی غیرمنطبق با نام و مشخصات دقیق کالا سهواً یا عمداً ممنوع است.
- ) فروش و ارائه هرگونه کالای مطابق با تعاریف زیر در بگزین ممنوع است:
- کالای قاچاق: هر کالایی که مستندات رسمی دال بر قانونی بودن ورود آن از طریق سازمان گمرک کشور و شناسه کالا، شناسه رهگیری یا ثبت گواهیها را نداشته و یا کالای تولید داخل یا وارداتی است که به صورت تجاری و برخلاف ضوابط تعیینی از سوی مراجع ذیصلاح، خرید، فروش، حمل یا نگهداری می شود و یا کالایی که طبق تبصره ماده ۱۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، مالیات آن پرداخت نشده باشد و یا هر کالایی که به موجب مقررات قانونی جاری یا آینده کالای قاچاق محسوب گردد.
- کالای معیوب: هرگونه کالا یا هر بخش یا جزیی از آن که دارای ایراد، نقص، صدمه و یا دارای عیب ظاهری یا درونی بوده یا دارای گارانتی معتبر نیست یا حسب مورد فاقد گارانتی، گواهی، مجوز یا پروانههایی که قانوناً جهت فروش آن کالا الزامی است باشد.
- کالای تقلبی یا غیراصل: کالاهای ذیل، کالای تقلبی یا غیراصل محسوب میشوند:
- کالایی که با برند یا مدل اصلی آن کالا از نظر نام متشابه اما از نظر اصالت متفاوت است؛ و یا هرگونه کالایی که از نظر جعبه، بستهبندی، جنس، کیفیت و غیره با کالای اصلی که توسط مراکز مورد تایید مانند (سایت اصلی برند یا شرکتهای واردکننده قانونی) که کالاهای اصل را به فروش میرسانند، مغایرت دارد.
- کالاهایی که در آنها شماره سریال، مدل، برچسب یا سایر نشانهای شناسایی و یا مشخصات کالا، قطعات و اجزای آنها و یا بستهبندی یا هرگونه نوشتهای در روی آنها بهطور غیرمجاز از جانب تولیدکننده، توزیعکننده یا فروشنده کالا و یا هر شخص دیگر، محو، مخدوش، جایگزین و یا بههرشکلی دستکاری شده باشند.
- کالایی که به هر نحو با شناسه کالای معرفی شده تطبیق نداشته باشد.
- کالاهای غیرقانونی: کالاهای مغایر با مقررات قوانین و مقررات و ضوابط و استانداردهای دولتی، عمومی و صنفی.
- کالای بدون گارانتی معتبر: هر گارانتی که دارای مجوزهای لازم از سازمان حمایت از حقوق مصرفکنندگان برای انجام خدمات پس از فروش مربوط به کالا با برند مشخص نباشد یا در سامانه جامع خدمات پس از فروش به آدرس irangs.ir به عنوان گارانتی معتبر لیست نشده باشد.
ماده 14 ) قوانین ارسال کالا
- ) فروشنده متعهد است پس از تایید سفارش خریدار، کالا را بدون وقفه و در همان روز کاری برای خریدار ارسال کند و بههیچدلیلی اعم از نوسانات نرخ ارز، عدم موجودی و غیره از تحویل آن به خریدار استنکاف نورزد. مبنای تایید ارسال به موقع کالا، تاریخ مندرج در بارنامهای است که توسط شرکت های معتبر حمل و نقل کالا صادر شده است. در غیر اینصورت بگزین میتواند بنا به تشخیص خود، خسارات ناشی از تاخیر در ارسال سفارش را بر اساس قوانین از تاجر مطالبه و یا از محل مطالبات وی کسر و برداشت نماید.
- ) امکان تعریف نوع ارسال (نوع حملونقل) از سوی تاجر در پنل کاربری وجود دارد. لذا تاجر متعهد است که از شرکتهای معتبر برای حملونقل و ارسال کالا استفاده کند و بگزین مسئولیتی در قبال مشکلات احتمالی ازاینباب اعم از خرابی، نقص، سرقت و غیره نخواهد داشت.
- ) فروشنده متعهد و موظف به ارسال به موقع کالاها به خریدار است. ازاینرو باید پس از اقدام به فروش کالا و خرید آنها توسط خریداران فرآیند آمادهسازی و ارسال کالا را به سرعت انجام دهد. بگزین میتواند موارد تاخیر در ارسال را شناسایی کند و نمره منفی برای فروشنده لحاظ کند.
- ) تایید و نهایی شدن فروش در فروشهای اعتباری که از کیف پول خریدار استفاده نمینماید، منوط به وجود اعتبار کافی در کیف پول فروشنده برای پرداخت کارمزد فروش و مالیات بر ارزش افزوده کارمزد است. در صورت کسر موجودی، ابتدا فروشنده باید اقدام به شارژ کیف پول نماید.
- ) فروشنده متعهد به ارسال کالا از طریق شرکتهای حملونقل معتبر است و تایید میکند که هرگونه حادثه در هنگام حمل و تحویل کالا را شخصاً و راساً با شرکت حملونقل مورد نظر پیگیری کرده و عواقب آنرا بر عهده میگیرد.
- ) فروشنده موظف به بستهبندی مستحکم، بدون فضای خالی و مقاومسازی نسبت به ضربه و آب در مورد کلیه کالاهای ارسالی است.
- ) بستهبندی باید فاقد هرگونه ازپیش پارگی، ضربدیدگی و آدرس دیگر باشد. استفاده از کارتونهای بازیافتی، مرطوب و فرسوده در بسته نهایی ممنوع است.
- ) استفاده مناسب از لایههای ضربهگیر، کیسههای هوای پرکننده و سلفون پیشنهاد میشود.
- ) آدرس گیرنده و فرستنده باید خوانا و مشخص باشد.
- ) در صورت نیاز از نوشتن درشت کلمه شکستنی، کالای حساس، کالای الکترونیک روی بسته استفاده شود.
ماده 15 ) قوانین خریداران
- ) افزودن کالا به سبد خرید به معنای رزرو کالا نیست و تنها پس انجام مراحل و نهایی شدن خرید است که فروشنده موظف به ارسال کالا میباشد.
- ) چنانچه محصول اضافهشده به سبد خرید را طی 2 ساعت نهایی نکنید، پس از گذشت 2 ساعت از سبد خرید شما حذف خواهد شد.
- ) خریداران در صورت لزوم میتوانند سفارش خود را پیش از تایید فروشنده شخصا لغو نمایند. پس از آن لغو سفارش نیازمند تایید فروشنده خواهد بود.
- ) برای خرید کالاهای طرح افق، ثبت کد نقش طرح افق برای خریداران الزامی است.
- ) چنانچه فروشنده در آمادهسازی و ارسال کالا تاخیر داشته باشد، خریدار میتواند با ثبت شکایت از پشتیبانی تقاضای پیگیری مورد را نماید.
ماده 16 ) قوانین دریافت مرسوله و بازگشایی
- ) هر کسبوکار تا حداکثر ۳ آدرس تحویل کالا میتواند در بگزین معرفی نماید که یکی از آنها میتواند آدرس محل کسبوکار نیز باشد. خریداران با معرفی این آدرسها تایید مینمایند که تحویلگیرنده کالا در هر یک از آدرسهای محل دریافت کالا، مورد اعتماد صاحب کسبوکار است.
- ) خریدار موظف است به محض دریافت کالا و تایید صحت آن، دریافت صحیح کالا را در پلتفرم گزارش نماید؛ در غیر اینصورت مشمول جریمه و کسر امتیاز خواهد بود؛ و در صورت تکرار، امتیاز عضویت وی به صورت موقت یا دائم تعلیق خواهد شد.
- ) خریدار در صورت رویت ایراد در کالای دریافتی و یا هرگونه مغایرت با کالای خریداریشده و یا باز بودن بسته ارسالی، و عدم پلمپ کالا از هرنظر از دریافت آن خودداری کند. سپس در صفحه سفارش خرید، شکایت ثبت کرده و توضیحات مغایرت را با پیوست اسناد و تصاویر جهت پیگیری وارد نماید.
- ) پیشنهاد میگردد فرآیند دریافت، بررسی و بازگشایی مرسولات را در مقابل دوربین با ضبط تصاویر یکپارچه و بدون قطعووصل انجام نمایید تا از بروز هرگونه شبهه جلوگیری شود و درصورت وجود مشکل در کالا اثبات آن مقدور باشد. همچنین بسته را پیش از باز کردن از هرنظر جهت ضربدیدگی و پارگی بررسی نمایید؛ و درصورت امکان وزن مرسوله را با رسید پستی آن تطبیق دهید.
ماده 17 ) قوانین پرداخت وجه سفارش
حداکثر مبلغ یک سفارش (کل سبد) نمیتواند بیش از 50.000.000.000 ریال (پنج میلیارد تومان) باشد.
- ) بگزین درحالحاضر دو شیوه پرداخت وجه سفارش را در نظر گرفته است:
- پرداخت از طریق وجه موجود در کیف پول دیجیتال داخل سایت.
- پرداخت به شیوه اعتباری با مسئولیت و تایید خود فروشنده.
- ) وجه سفارشاتی که از طریق کیف پول تسویه گردد تا تایید دریافت و صحت کالا از طرف خریدار در کیف پول فروشنده بلوکه و غیرقابلبرداشت باقی میماند و پس از تایید دریافت کالا توسط خریدار، آزاد و قابلبرداشت خواهد بود.
- ) نهایی شدن سفارش در خریدهای نقدی منوط به وجود پول کافی در کیف پول شماست.
- ) در سفارشاتی که با تایید فروشنده به صورت اعتباری انجام میشود، نیاز به شارژ کیف پول نیست؛ اما باید توجه داشته باشید در صورت بروز هرگونه مشکل در کالای دریافتی، امکان ثبت شکایت و درخواست رسیدگی از پشتیبانی بگزین وجود ندارد.
- ) وجه سفارشات پرداختی به شیوه اعتباری، توسط طرفین مدیریت و تایید میگردد و بگزین هیچگونه مسئولیتی در قبال آن ندارد. بااینوجود امکان الصاق تصاویر اسناد واریزی یا ارسالی در صورتحساب برای طرفین تدارک دیده شده است.
ماده 18 ) قوانین صدور فاکتور، مالیات و تکالیف قانونی
- ) فروشنده متعهد است در صورت درخواست خریدار، فاکتور رسمی سفارش را مطابق با قوانین تجاری و مالیاتی کشور برای وی صادر کند و همراه سفارش و یا مستقلاً تحویل وی نماید.
- ) تاجر متعهد به اجرای مقررات تجارت الکترونیک از جمله رعایت مهلت انصراف خریدار و استرداد کالا میباشد. مسئولیت هرگونه تخلف از این مقررات با تاجر بوده و متعهد به پاسخگویی به دعاوی میباشد. حتی اگر خریداران به هر دلیل دعاوی خود را در خصوص عدم رعایت موازین قانونی علیه بگزین طرح کنند و تحت هر شرایطی بگزین به دلیل عملکرد مرتبط با تاجر منفرداً یا متضامناً محکوم گردید، تاجر موظف است علاوه بر حضور در مراجع رسمی و پاسخگویی، بگزین را درخصوص موضوعات قضایی و هزینهها و خسارات آن مصون نماید و این هزینهها را مسترد کند.
- ) تاجر متعهد میگردد در رعایت ماده ۱۶۹ قانون مالیاتهای مستقیم، فقط کارمزد پرداختشده به بگزین را طبق قرارداد فیمابین و صورتحسابهای دریافتی از بگزین، در سامانههای مالیاتی گزارش نماید. ازآنجاییکه بگزین صرفاً واسطه بین تاجر و خریداران میباشد، درج مبالغ فروش کالا از طریق بگزین در سامانههای مالیاتی بهاینعنوان که بگزین فروشنده کالا بوده، مغایر با موضوع قرارداد و خلاف واقعیت میباشد.
ماده 19 ) قوانین مدیریت کارمندان و سطح دسترسیها
- ) در پلتفرم بگزین تلاش شده با در نظر داشتن نقشهای متعارف در سیستم سطح دسترسیهای لازم برای مدیریت بهینه ارائه شود؛ بااینوجود استفاده کردن از این بخش و دادن دسترسیهای تعریفشده به کارمندان با مسئولیت و نظارت شخص صاحبحساب انجام میشود و بگزین مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.
- ) پیشنهاد میشود که نقشها بر اساس عملکرد مورد نیاز کارمندان اختصاص داده شود و از دادن دسترسیهای بیش از نیاز روزانه به کارمندان خودداری شود.
- ) جهت جلوگیری از تداخل وظایف و مدیریت بهینه خصوصاً در بخش فروش از دادن نقشهای دارای همپوشانی عملکردی که تداخل و رقابت ناسالم ایجاد کند پرهیز کنید.
- ) تصمیمگیریهای کلیدی و اطلاعات حیاتی سیستم را محدود نگاه داشته و در اختیار خود، و نهایتاً یک نفر معتمد نگاه دارید.
- گاهی دیده شده در برخی از کسبوکارها نقشهایی مانند حسابدار یا مسئول رایانه نقش مشابهی را در چند کسبوکار بر عهده دارد. شما میتوانید با استفاده از سیمکارتهای مختلف نقشهای مجزا از هم را برای یکنفر تعریف کنید؛ هرچند که پیشنهاد نمیشود.
- در صورت استعفا، اخراج، جابهجایی کارمندان یا تعویض سیمکارت یک کارمند، بلافاصله اقدام به ابطال دسترسی یا تغییر شماره تلفن ثبتشده نمایید.
ماده 20 ) ارتباطات الکترونیکی و سرویسدهی
- ) بگزین سرویسهای خود را از طریق وب و سرویسهای دسترسی عمومی عرضه میکند. در صورت بروز هرگونه حادثه طبیعی یا غیرطبیعی که باعث اخلال در شبکه اینترنت، سرورها و همچنین دستور مراجع قانونی که مستقیماً یا بهطور غیرمستقیم مشکلاتی در تداوم یا کیفیت سرویس بگزین داشته باشد مسئولیتی متوجه بگزین نمیباشد.
- ) هنگامی که شما از سرویسها و خدمات بگزین استفاده میکنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید میکنید و یا به بگزین ایمیل میزنید، تیکت یا پیامک ارسال میکنید یا با شماره تلفنهای پشتیبانی تماس حاصل مینمایید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام میشود و درصورتیکه درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویهها باشد، شما موافقت میکنید که بگزین به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویسهای الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد؛ و این شیوه ارتباطی از طرف شما پذیرفته و رسمی است.
- ) همچنین آدرسها، آدرس ایمیل و تلفنهایی که مشتری در پروفایل خود ثبت میکند، تنها آدرس ایمیل و تلفنهای رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخهای شرکت از طریق آنها صورت میگیرد.
- ) جهت اطلاعرسانی رویدادها، خدمات و سرویسهای ویژه یا پروموشنها، امکان دارد بگزین برای اعضای وبسایت ایمیل یا پیامک ارسال نماید. درصورتیکه کاربران تمایل به دریافت اینگونه ایمیل و پیامکها نداشته باشند میتوانند عضویت دریافت خبرنامه بگزین را در پروفایل خود لغو کنند.
- ) توجه داشته باشید ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان بگزین، با هر شماره غیررسمی این شرکت تخلف و سوءاستفاده از نام بگزین است و در صورت دریافت چنین پیامکی لطفاً جهت پیگیری قانونی آنرا به بگزین اطلاع دهید.
- ) توجه داشته باشید که دیگر راههای ارتباطی از جمله پلتفرمهای شبکههای اجتماعی و اشتراک ویدئو جهت امور تبلیغاتی، ارتباطات عمومی، موارد آموزشی و غیررسمی مورد استفاده قرار میگیرند.
ماده 21 ) قوانین محافظت از اطلاعات
- ) نظربهاینکه دادهها، اطلاعات و اسرار تجاری بگزین بهطور مستقل دارای ارزش اقتصادی است و بگزین در جهت حفظ و حراست از آنها تلاش میکند، تاجر کلیه اسناد، مدارک و اطلاعات کتبی و شفاهی فیمابین را محرمانه تلقی کرده و عدم افشای آنها را تعهد و تضمین مینماید. همچنین تاجر متعهد میگردد روند حفظ اسرار را بهطور مستمر رعایت نموده و حتی پس از خاتمه قرارداد نیز هیچگونه اطلاعات و معلومات را که بههرصورت مربوط یا متعلق به بگزین میباشد، بدون اجازه کتبی، برای استفاده خود یا دیگران به کار نبندد و نسخهای از این قرارداد و پیوستهای احتمالی و مکاتبات راجع به آن را در اختیار دیگران قرار ندهد.
تبصره 7. تمامی اطلاعات موجود در دیتابیس بگزین محرمانه است؛ هرگونه استفاده از جواز یا سایر مالکیتهای معنوی در انحصار بگزین است.
- ) بگزین اطلاعات مربوط به تاجر (بهغیر از مواردی که بهصورت عمومی در پروفایل تاجر نمایش داده میشود) را به صورت محرمانه نگهداری میکند و جز به حکم قانون یا مراجع قانونی در دسترس هیچ فردی قرار نخواهد داد.
- ) بگزین ضمن تلاش در پایداری سرویسدهی خود، تعهدی در کم و کیف معاملات تاجر ندارد و مسئولیتی در برابر خسارتهای ناشی از انجام و یا عدم انجام معاملات و یا زیانهای ناشی از قطع موقت یا دائم سرویس ندارد.
ماده 22 ) حقوق مالکیت فکری و معنوی نرمافزارهای بگزین
- ) مالکیت معنوی و فکری پلتفرم بگزین و تمام ملحقات آن (از جمله نام، علامت تجاری و خدمات ارائهشده تحت این نام و ...) متعلق به شرکت «بِهگزین کسبوکار» است و در نتیجه تاجر اجازه استفاده محدود و غیرانحصاری از خدمات پلتفرم بگزین را تحت شرایط قرارداد حاضر دارد، بدون آنکه این استفاده حقی برای او نسبت به مالکیت پلتفرم بگزین یا سایر حقوق معنوی مربوطه ایجاد نماید یا اجازه استفاده از نام، علامت تجاری، لوگو و غیره را به او اعطاء نماید.
- ) تاجر نباید کدهای نرمافزاری بگزین را تغییر دهد، بازتولید یا بازنویسی کند، یا از آن برای تولید یک برنامه مشابه استفاده نماید. همچنین تاجر مجاز به استفاده از خدمات پلتفرم بگزین جز در شرایط مقرر در این قرارداد نیست و حق اجاره، فروش و بهطور کلی انتقال دسترسی به پلتفرم بگزین و حقوق ناشی از آن یا نمایش عمومی آن را نخواهد داشت.
- ) تاجر نباید به هیچیک از سرویسها و برنامهها و شبکه مرتبط با سرورهای بگزین به صورت غیرمجاز دسترسی پیدا کند یا در این راستا تلاشی انجام دهد، و نیز نمیتواند با استفاده از مهندسی معکوس به کد سطح بالا یا زبان ماشین دست پیدا کند؛ همچنین تاجر نمیتواند برنامه را مشابهسازی کند یا بخشی از برنامه را درون برنامه دیگری استفاده نماید.
- ) تاجر نباید از محتوای آماری و آنالیزشده پلتفرم برای تولید محتوای سایت، شبکههای اجتماعی یا کانالهای فروش اطلاعات به هر نحوی استفاده نماید؛ این اطلاعات صرفاً جهت ایجاد دیدگاه بهتر به بازار و استفاده در تصمیمات تجاری تاجر در اختیار وی قرارداده میشود.
ماده 23 ) حریم خصوصی
- بگزین به حریم خصوصی کاربران احترام گذاشته و با تمام توان از آن محافظت میکند و برای اطمینان از این مهم از بهروزترین استانداردهای امنیتی در طراحی وبسایت استفاده کرده است.
- با توجه به آنکه بگزین پل ارتباطی بین کسبوکارها است، جهت ارائه فضایی امن برای خریدوفروش، کاربران را احراز هویت مینماید. ازاینرو کسبوکارها هنگام ثبتنام نیاز به ارائه اطلاعات درست دارند و از همین اطلاعات برای خریدوفروش و استفاده از دیگر امکانات وبسایت استفاده میشود؛ بنابراین ارائه و ثبت این اطلاعات توسط کاربر، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است. این اطلاعات تنها در وبسایت بگزین نگهداری شده و اطلاعات شخصی کاربران به هیچ شخص یا سازمان دیگری منتقل نمیشود، مگر با حکم مقام قضایی یا اداری صالحه یا طبق قوانین و مقررات رایج کشور که بگزین موظف باشد اطلاعاتی را در اختیار مراجع ذیصلاح قرار دهد. در این موارد هیچگونه مسئولیت قانونی مبنی بر جبران خسارت برای بگزین وجود ندارد و کاربران با اعلام رضایت خود در استفاده از خدمات وبسایت، ضمناً حق هرگونه اعتراض را از خود سلب نمودهاند.
- تنها راه ورود به وبسایت بگزین از طریق شماره تلفن همراه کاربر است که پیامک رمز عبور از شماره 1000660060006 به آن ارسال میشود و کاربر متعهد میشود که از در اختیار گذاشتن آن به غیر خودداری کند. ازاینرو در صورت تغییر شماره تلفن و پیش از واگذاری شماره تلفن همراه به غیر، کاربر موظف است از طریق ارتباط با پشتیبانی وبسایت اطلاعرسانی کرده و شماره خود را تغییر دهد. بدیهی است مسئولیت هرگونه خسارت احتمالی ناشی از عدم رعایت موارد فوقالذکر که توسط کاربر باشد، با خود کاربر بوده و کاربر حق هرگونه ادعا علیه بگزین را از خود سلب میکند.
- توجه داشته باشید که همکاران ما در بگزین هرگز از کاربران اطلاعات ورود به وبسایت یا هر نوع اطلاعات دیگر خارج از مواردی که در پروسه ثبتنام نیاز است را درخواست نمیکنند؛ بلکه در صورت نیاز، فرآیند پشتیبانی را با هماهنگی کاربر از طریق اتصال نرمافزارهای پشتیبانی از راه دور و با نظارت کاربر انجام خواهند داد.
- شماره 1000660060006 و 90003545 تنها شمارهای است که بگزین از طریق آن برای کاربران خود پیامک ارسال میکند.
- بگزین ممکن است برای ارتباط با کاربران، اطلاعرسانی، نظرسنجی و اعلام بهروزرسانیها، برای کاربران وبسایت ایمیل یا پیامک ارسال نماید. همچنین از سرویسهای داخلی وبسایت مثل تیکت یا اعلانات برای ارتباط با کاربران استفاده میکند.
- بگزین امیدوار است و تلاش میکند کاربران تجربه خوبی در استفاده مستمر از خدمات بگزین داشته باشند.
ماده 24 ) تخلفهای شامل جریمه و ممنوعیتها
در صورتی که تاجر هریک از تعهدات قراردادی خود یا اصلاحات آتی قوانین موضوع جریمه در پلتفرم بگزین را بهطور صحیح انجام ندهد یا اقدامات وی به هر دلیل منجر به ورود خدشه به اعتبار یا شهرت بگزین گردد، بگزین حق دارد وجوه التزام را به شرح ذیل از تاجر مطالبه یا راساً از مطالبات تاجر کسر کند.
- ) عرضه کالای ناموجود :
- بار اول: اخطار از طریق تیکت و دریافت تعهد عدم تکرار روی همان تیکت
- بار دوم: جریمه به اندازه ۵ درصد مبلغ کلی سفارش و دریافت تعهد عدم تکرار به صورت کتبی
- بار سوم: مسدودسازی کامل پنل کاربری
- ) تاخیر در ارسال هر سفارش:
- بار اول: اخطار از طریق تیکت و ثبت امتیاز منفی در پروفایل تاجر
- بار دوم: جریمه به اندازه یکبرابر کارمزد فروش و ثبت امتیاز منفی در پروفایل تاجر
- بار سوم و بیشتر: جریمه به اندازه دوبرابر کارمزد فروش، ثبت امتیاز منفی در پروفایل تاجر و مسدودسازی موقت پنل کاربری بهمدت یکهفته
- ) نقض قوانین ارسال و تاخیر بیشازحد در ارسال:
- بار اول: اخطار از طریق تیکت و ثبت امتیاز منفی در پروفایل تاجر
- بار دوم: اخطار از طریق تیکت و ثبت امتیاز منفی در پروفایل تاجر و جریمه به میزان دوبرابر کارمزد فروش
- بار سوم و بیشتر: ثبت امتیاز منفی در پروفایل تاجر و جریمه به میزان 5 درصد مبلغ کلی سفارش
- تخلف مکرر : مسدودسازی موقت و تعهد عدم تکرار
- ) نقض قوانین تجارت الکترونیک از جمله مهلت انصراف خریدار:
- بار اول: جریمه به اندازه ۵ درصد مبلغ کلی سفارش و دریافت تعهد عدم تکرار به صورت کتبی
- بار دوم: مسدودسازی کامل پنل کاربری
- ) ورود خدشه به اعتبار یا شهرت بگزین، نشر شایعات مخرب یا کذب:
- پرداخت هر خسارت یا جریمهای که به سبب اقدامات تاجر به بگزین تحمیل شده است به اضافه ۲۰ درصد آن به بگزین
- ) نقض حقوق مالکیت فکری بگزین، تلاش برای ورود غیرمجاز یا سرقت اطلاعات:
- قطع دسترسی فوری و غیرقابلبازگشت سرویسدهی به تاجر و دریافت کلیه خسارتهای ناشی از فعالیت غیرمجاز تاجر بنا بر برآورد کارشناسی بگزین
ماده 25 ) قوانین رسیدگی به اختلافات و شکایات
- بگزین برای رسیدگی به اختلافات بین تجار، سیستم ثبت شکایات را بر اساس هر سفارش در نظر گرفته است. در نظر داشته باشید که اختیارات بگزین در چهارچوب قوانین خود و پیش از تایید دریافت کالا از سوی خریدار امکان پذیر است. سایر اختلافات و مشکلات باید بین خود تجار حلوفصل شده و یا از طریق گارانتی کالا و نهایتاً مراجع ذیصلاح قضایی رسیدگی شود.
- مؤکداً توصیه میکنیم خریداران و فروشندگان محترم با توجه به قوانین و بگزین عمل نمایند تا از مشکلات آتی جلوگیری شود.
قوانین طرح شکایات
- ) فروشنده درصورتیکه طبق مستندات پستی از دریافت مرسوله توسط خریدار مطمئن باشد میتواند با ثبت شکایت و ارائه مستندات از تیم پشتیبانی درخواست پیگیری و آزادسازی وجه سفارش را داشته باشد. این فرآیند در صورت تاخیر غیرموجه خریدار منجر به کاهش امتیاز وی خواهد شد.
- ) خریدار درصورتیکه هنگام دریافت سفارش با رعایت قوانین دریافت سفارش متوجه مشکلی در کالا شود (...)
- ) تخطی فروشنده از قوانین مربوط به اصالت و کیفیت کالا، تایید و ارسال سفارش منجر به صدور حکم علیه وی خواهد شد.
- ) تخطی خریدار از قوانین مربوط به تایید، دریافت و بازگشایی سفارش منجر به برائت فروشنده خواهد شد.
- ) تخطی فروشنده در رعایت قوانین علاوه بر صدور حکم بهنفع خریدار، موجب جرائم و محدودیتهای ذکرشده در این مورد خواهد شد.
- ) وجه بلوکهشده سفارش تا رسیدگی نهایی به شکایت بلوکه باقی خواهد ماند.
- ) وجه بلوکهشده سفارش درصورتیکه صدور حکم به نفع خریدار باشد و فروشنده نتواند رضایت وی را جلب نماید به خریدار بازگردانده خواهد شد.
- ) وجه بلوکهشده درصورت صدور حکم به نفع فروشنده به کیف پول فروشنده منتقل شده و آزاد میشود.
- ) مدارک مربوط به سفارش مورد شکایت درصورت درخواست هر یک از طرفین جهت استناد در مراجع قضایی تحویل وی خواهد شد.
- ) درصورت ارجاع دادرسی به مراجع قضایی ذیصلاح، بگزین مسئولیتی بابت اجرای حکم بدون دستور مستقیم قاضی ندارد و مواردی ازایندست باید از روال قانونی و با تکیه بر مراجع ذیصلاح اجرای احکام فیمابین طرفین انجام شود.
- ) در هنگام رسیدگی به شکایات طرفین از سوی بگزین چنانچه وقوع جرم قضایی یا کلاهبرداری از سوی هر یک از طرفین دعوی مشخص شود، بگزین ضمن اختتام شکایت بهنفع طرف مقابل، و اعمال جریمه و محدودیتهای خود علیه طرف خاطی، حق تحویل مدارک وقوع جرم به مراجع ذیصلاح قضایی و طرح دعوی بر اساس این مدارک را برای خود محفوظ میدارد.
ماده 26 ) ارتباط با بگزین
راههای ارتباطی رسمی با بگزین موارد زیر است و غیر از این موارد هیچ راه ارتباطی دیگری اعم از شبکه های اجتماعی و غیره به صورت رسمی مورد تایید بگزین نمیباشد.
- آدرس وبسایت: bogzin.com
- آدرس وبسایت آموزشی و اطلاعرسانی: bogzin.ir
- آدرس پست الکترونیک: info @ bogzin.com
- آدرس دفتر پشتیبانی و آموزش: رشت، سبزهمیدان، ابتدای استادسرا، ساختمان گندم، طبقه اول، شرکت بِهگزین کسبوکار . کدپستی ۴۱۵۴۶۳۶۸۶۱
- تیکت پشتیبانی در وبسایت بگزین
- تیکتهای ارسالی از اپلیکیشن
- تلفن پشتیبانی : 90003545 ( 10 خط - تماس رایگان ) و ۰۱۳۳۳۲۳۷۷۷۹
- پیامک پشتیبانی: ۹۰۰۰۳۵۴۵
- پیامک یکطرفه پلتفرم : 10000660060006
- شبکه آموزشی در پلتفرم آپارات به آدرس: aparat.com/bogzin_b2b
- همچنین تلفنهای شعب : 02191303787 و 02191303757 و 01391013545 و 05191013545 و 04191013545 و 03191013545 و 07691013545