پس از انتخاب کالا و طی کردن مراحل خرید، سفارش شما در پلتفرم ثبت میشود. در این صورت، به هر سفارش، یک شماره یکتا اختصاص داده میشود تا بتوانید مراحل بعدی را پیگیری کنید. همچنین، در بخش سفارشات خرید، کاربر میتواند سلسلهمراتب سفارشات خود را به تفکیک مشاهده نماید.
سفارشات خرید
در این بخش می توانید مراحل سفارشات خرید خود را مشاهده و پیگیری نمایید. مشخصات سفارش مثل نوع روش پرداخت، روش ارسال و مبلغ در صفحه اصلی نمایش داده می شوند.
کادر جستوجو و فیلتر
برای دسترسی سریعتر به سفارش مورد نظر، میتوانید از طریق کادر جستجو، نام کسب و کار را سرچ کنید و از فیلتر برای جستجوی دقیقتر استفاده نمایید.
در فیلتر می توانید بر اساس شماره سفارش، تاریخ ایجاد، طرح افق، درخواست لغو و درخواست شکایت جستوجو کنید.
مراحل سفارشات خرید
سفارشات شما بعد از تکمیل خرید در شش تب دستهبندی میشود:
- تب همه
- تب در انتظار تایید
- تب در حال آماده سازی
- تب در حال ارسال
- تب نهایی شده
- تب لغو شده
تب همه
در این تب، کلیه سفارشات در تمامی مراحل قابل مشاهده اند.
تب در انتظار تایید
تب در انتظار تایید، سفارشاتی که در انتظار تایید از سوی فروشنده است را نشان میدهد. اطلاعاتی همچون شماره سفارش، نام فروشنده، روش پرداخت شما، روش ارسال، تعداد کالا ها و مبلغ کل قابل مشاهده هستند.
در این مرحله با انتخاب گزینه لغو سفارش میتوانید سفارش خود را به صورت یکطرفه لغو کنید.
تب در حال آماده سازی
بعد از تایید توسط فروشنده، سفارش شما وارد مرحله در حال آماده سازی میشود.
امکان لغو سفارش در این مرحله به صورت دوطرفه است. به عبارتی اگر شما گزینه درخواست لغو سفارش را انتخاب نمایید، نیاز به تایید درخواست لغو از سوی فروشنده دارید.
اگر فروشنده درخواست لغو در این مرحله انجام دهد، برای شما دو گزینه تایید درخواست لغو و رد درخواست لغو نمایش داده می شود، در صورت تایید درخواست از جانب شما سفارش به کلی لغو میشود.
مشاهده جزئیات سفارش در مراحل در انتظار تایید و در حال آماده سازی
در این دو مرحله شما با کلیک بر روی گزینه مشاهده سفارش می توانید جزئیات آن را مشاهده نمایید.
پس از کلیک بر روی مشاهده سفارش، مشخصات کلی، جزئیات سفارش، پیوست و تاریخچه سفارش برای شما نمایش داده می شوند.
در مشخصات کلی نام فروشنده، شماره سفارش، نوع پرداخت و ... قابل مشاهده هستند. در جزئیات سفارش، اگر خرید شما سبدی باشد از طریق گزینه نمایش نام سبد فروش می توانید نام سبد را مشاهده کنید.
از گزینه دانلود سفارش امکان دانلود به صورت اکسل وجود دارد.
فایل دانلود شده اکسل شامل مشخصاتی مثل نام خریدار و فروشنده، شماره سفارش، کد پستی و .... میباشد.
تب در حال ارسال
بعد از آماده سازی برای ارسال ، سفارش شما وارد تب در حال ارسال میشود. پس از تحویل کالا و اطمینان از صحت و سلامت آن، لازم است گزینه تحویل گرفته شد را انتخاب نمایید.
برای سهولت پیگیری در صورت بروز مشکل می توانید در زمان باز کردن سفارش، از همه مراحل آن فیلمبرداری نمایید.
مشاهده جزئیات سفارش در مرحله در حال ارسال :
در مرحله در حال ارسال، پس از کلیک روی گزینه مشاهده سفارش ، دو تغییر نسبت به مرحله قبل در صفحه وجود دارد. مورد اول اضافه شدن ستون اطلاعات کالا است.
در ستون اطلاعات کالا بعد از کلیک روی نماد ، می توانید بر اساس مشخصات کالا گروه بندی انجام داده و سپس در صورت نیاز گروه بندی سطح دوم بر اساس سطح اول انجام دهید.
در گروه بندی سطح اول امکان فیلتر کردن سفارشات شما وجود دارد. در صورت لزوم نتایج بدست آمده را میتوانید با گروه بندی سطح دوم دوباره فیلتر نمایید.
بعد از مرحله در حال ارسال، میتوانید فاکتور نهایی خود را برای تطابق با سامانه تجارت دریافت کنید.
تغییر دوم، تشکیل فاکتور برای سفارش خرید شماست که به صورت تب جداگانه قابل مشاهده است.
در تب فاکتور، روی لینک شماره فاکتور کلیک کنید تا فاکتور مربوطه به شما نمایش داده شود.
تب نهایی شده
در این مرحله کلیه سفارشاتی که تحویل گرفته اید، نمایش داده می شود.
تب لغو شده
کلیه سفارشاتی که در مراحل در انتظار تایید و در حال آماده سازی لغو شده اند، در این بخش قابل مشاهده هستند.
افزودن پیوست
در همه مراحل، امکان درج اطلاعات به صورت پیوست عمومی و خصوصی وجود دارد. پیوست خصوصی فقط برای شما و عمومی برای فروشنده هم قابل مشاهده است.
به منظور افزودن پیوست، روی گزینه افزودن پیوست کلیک نمایید.
نوع عمومی یا خصوصی را مشخص کرده و عنوان و متن توضیحات را تایپ نمایید.
در صورت لزوم امکان آپلود فایل و توضیحات اختصاصی برای فایل ارسالی وجود دارد.
بعد از ایجاد پیوست می توانید از طریق نماد آن را حذف نمایید و از طریق نماد هم میتوانید جزئیات آن را مشاهده نمایید.
ثبت شکایت
در مراحل آماده سازی و ارسال امکان ثبت شکایت وجود دارد. توجه داشته باشید در صورتی که محصول را دریافت کرده و گزینه تحویل گرفته شد را انتخاب کنید، دیگر قادر به ثبت شکایت نبوده و تایید نهایی شما به منزله تایید دریافت محصول بدون هیچ مشکلی است.
پس از ثبت شکایت، سفارش شما موقتا قفل خواهد شد تا پشتیبان های بگزین به آن رسیدگی کنند. البته امکان حذف شکایت و بازگشت به حالت اولیه نیز وجود دارد.
برای ثبت شکایت روی گزینه شکایت کلیک نمایید. امکان درج توضیحات و آپلود فایل نیز برای شما فراهم است.
شکایتی ها
تمامی شکایتهای ثبت شده در بخش شکایتی ها قابل مشاهده هستند.
در بخش شکایتی ها امکان جستوجو از طریق کادر مربوطه و همچنین امکان فیلتر بر اساس شماره سفارش و تاریخ ایجاد وجود دارد. برای مشاهده متن شکایت ثبت کرده یا دریافت شده از سمت فروشنده، کافی است بر روی مشاهده سفارش کلیک کنید.
متن شکایت در بالا صفحه به شما نشان داده می شود.
فاکتور های خرید
سفارشات شما به صورت فاکتور هم قابل مشاهده هستند. امکان جستوجوی نام کسب و کار از طریق کادر جستوجو امکان پذیر است. فاکتورهای شما در دو مرحله ی در حال ارسال و نهایی شده نمایش داده میشوند. از طریق گزینه دانلود با مشخص کردن بازه تاریخی، می توانید خروجی اکسل از فاکتورهای خود دریافت کنید.
مشخصاتی مثل شماره سفارش، روش پرداخت، روش ارسال، تاریخ و مبلغ کل فاکتور را می توانید برای هر خرید ببینید.
هر سفارش میتواند یک یا چند فاکتور داشته باشد. برای کالاهای با شناسه یکسان و قیمتهای مختلف، فاکتورهای مجزا تشکیل میشود.
به منظور جستوجوی دقیق تر، می توانید بر اساس شماره فاکتور، شماره سفارش، بازه قیمت و ... از فیلتر استفاده نمایید.
برای مشاهده فاکتور و مشخصات آن روی گزینه مشاهده فاکتور کلیک نمایید.
مشخصات کلی
دراین بخش، اطلاعات کلی فاکتور همانند آدرس، روش ارسال، کد پستی و شماره تلفن و .... را می توانید مشاهده کنید. امکان دانلود هر فاکتور به صورت جداگانه وجود دارد. لینک شماره سفارش هم وجود دارد و با کلیک بر روی آن به صفحه سفارش مربوطه هدایت می شوید.
جزئیات فاکتور ها
در این بخش کد کالا، کد فروشگاهی، نام کالا و هزینه ارسال به شما نشان داده شده است.از طریق نماد میتوانید کالاها را گروه بندی نمایید تا سریعتر کالای مدنظر خود را بیابید.
در صفحه گروه بندی، با کلیک بر روی نماد می توانید جزئیات کلی کالا و اطلاعات ورود آن را مشاهده نمایید.
اطلاعات سایر نرم افزار ها
با ثبت اطلاعات در اطلاعات سایر نرم افزار ها میتوانید شماره فاکتور را جهت ثبت در نرم افزارهای مورد استفاده خود تغییر دهید تا در پیگیریهای بعدی راحتتر باشید.
امکان درج اطلاعات 3 نرم افزار جهت پیگیری و سهولت بیشتر وجود دارد.
از همراهی و دقت شما در مراحل آموزش سفارشات و فاکتور های خرید سپاسگزاریم. در صورت وجود هر گونه ابهام یا سوال از طریق بخش پشتیبانی موجود در منو، تیکت بزنید و یا با شماره ۹۰۰۰۳۵۴۵ تماس بگیرید.