سوالات متداول:
مدیریت خرید و فروش
مدیریت خرید و فروش
این پلتفرم تنها برای فعالین مجاز صنفی و شرکتهایی که اساسنامه مرتبط با دستهبندی مورد نظر را دارا باشند قابلیت ثبتنام دارد. فعالان غیرمجاز و مصرفکنندگان نهایی تنها از طریق اپلیکشن موبایل قابلیت مشاهد لیست قیمت و کالاهای موجود را دارند.
بگزین برای امکان تطبیق با شیوههای دیگر تجارت و خرید و فروش، امکان ثبت مشتری، خریدها و فروشهای حضوری یا شیوههای دیگر را در نظر گرفته است. همچنین فروشنده میتواند برای سایر اعضای سایت که به صورت تلفنی یا شیوههای دیگر سفارش خود را ثبت میکنند صورتحساب صادر کرده و همه تراکنشها را به صورت جامع مدیریت نماید.
بله، فروش و خرید شخصی در نهایت به فاکتور تبدیل خواهند شد.
خیر؛ بگزین امکان تجارت را تنها به فعالان مجاز بازار میدهد. مصرفکنندگان نهایی از طریق اپلیکشن میتوانند لیست قیمت مصرفکننده که اعضای پلتفرم برای نمایش در اپلیکیشن آماده کردهاند را مشاهده کنند و برای خرید به آدرس یا وبسایت آنها مراجعه کنند.
خیر، در حال حاضر امکان خرید به صورت اقساطی در پلتفرم بگزین وجود ندارد. البته بگزین امکان خرید به صورت اعتباری را در دسترس قرار داده است. اگر کسب و کارها با فروشندگان بگزین در ارتباط هستند و یا با آن ها تبادلات تجاری دارند، می توانند از آنها درخواست کنند تا مجوز خرید اعتباری را برای آنها فعال کنند.
بله، در پلتفرم بگزین امکان مشاهده کامل روند سفارشات خرید وجود دارد. کسب و کارها می توانند این روند را در بخش سفارشات خرید مشاهده کنند. در این بخش، تمام سفارشات خرید آنها به تفکیک وضعیت، در قالب تب های مختلف نمایش داده می شود.
اگر نیاز به اطلاعات تکمیلی در این زمینه دارید، لطفاً آموزش بخش سفارشات و فاکتور خرید را مطالعه کنید.
کسب و کارها و فروشندگان در بگزین می توانند موارد مشکل پیش آمده در روند خرید را از طریق دو روش پیگیری کنند:
- ثبت تیکت پشتیبانی:
کسب و کارها می توانند با مراجعه به بخش تیکت در حساب کاربری بگزین، موضوع را به صورت تیکت ثبت کنند.
در این تیکت، آنها باید جزئیات مشکل پیش آمده را به صورت کامل توضیح دهند.
پس از ثبت تیکت، واحد پشتیبانی بگزین، موضوع را پیگیری کرده و به آنها بازخورد خواهد داد.
- تماس با واحد پشتیبانی:
همچنین می توانید با تماس مستقیم با واحد پشتیبانی بگزین به شماره 90003545، مشکل را گزارش کنید.
در پلتفرم بگزین منو گزارشات بخش سفارش میتوانید کلیه سفارشات خود را مشاهده کرده و یا با فیلتر کردن آن ها به سفارش خاصی دسترسی داشته باشید.
خرید و تحویل کالا
بله، در بگزین میتوانید چندین گروه فروشندگان داشته باشید.
بله حداکثر مجاز به معرفی سه محل دریافت کالا هستید. علاوه بر آدرسی که در زمان ثبت نام اعلام می کنید می توانید با تماس با پشتیبانی دو آدرس دیگر اضافه کنید.
با حذف یک آدرس می توانید آدرسی را جایگزین آدرس قبلی کنید. برای ویرایش آدرس ها نیز با پشتیبانی بگزین به شماره 90003545 تماس بگیرید.
بله، از بخش کیف پول، تراکنش ها، تراکنش های واریزی و تراکنش های برداشتی قابل مشاهده است.
بله، در صورتی که فروشنده قابلیت خرید اعتباری را برای شما فعال کرده باشد.
بله، پرداخت را برای هر فروشگاه جداگانه باید انجام دهید.
اگر در هنگام تحویل بسته، متوجه معیوب بودن بسته بندی شدید بسته را تحویل نگرفته و مرجوع نمایید. می توانید در همان لحظه از بسته بندی فیلم و عکس بگیرید و سپس از طریق گزینه شکایت درخواست خود را ثبت نمایید. به یاد داشته باشید که در چنین شرایطی گزینه تحویل گرفته شد را انتخاب نکنید، چرا که در این صورت سفارش شما بسته و نهایی میشود.
در غیر اینصورت، اگر بسته را تحویل گرفتید و بعد متوجه معیوب بودن کالا شدید باید گزینه تحویل گرفته شد را تایید کنید. بعد از آن طبق قانون تجارت الکترونیک وارد پروسه استرداد و گارانتی محصول می شوید.
شما بعد از ثبت شکایت باید منتظر پیگیری از سوی تیم پشتیبانی بگزین باشید و یا می توانید شکایت خود را حذف نمایید.
بله، در پلتفرم بگزین امکان تحویل کالاها به صورت رایگان وجود دارد، اما این امر بستگی به سیاست های فروشندگان در این زمینه دارد.
اگر فروشندگان در قوانین و شرایط ارسال عمومی خود، تحویل رایگان کالاها را برای محدوده های مشخصی (مانند داخل شهر، داخل استان یا حتی خارج از استان) در نظر گرفته باشند، در این صورت کاربران می توانند از این امکان استفاده کنند.
برای این امر به آموزش قوانین ارسال کالا مراجعه کنید.
در صورتی که فروشنده روش ارسال را مشخص نکرده باشد، هزینه تحویل کالا به صورت پس کرایه محاسبه خواهد شد.
در صورت بروز مشکل با ثبت تیکت در پلتفرم بگزین و یا تماس با واحد پشتیبانی بگزین موضوع را مطرح نموده و منتظر بازخود کارشناسان ما باشید.
فروش و ارسال کالا
سفارشات فروش شامل تمام مراحل فروش شما از تایید کالای خریداری شده تا ارسال کالا است که بعد از تایید تحویل کالا توسط خریدار، نهایی می شود.
با گروه بندی مشتریان شما امکان این رو دارید برای کسب و کار های مورد نظر خود آیتم های مختلفی مثل تخفیف درصدی بگذارید.
سفارش کالا های با شناسه یکسان و قیمت مختلف به علت هماهنگی با سامانه جامع تجارت در فاکتور های جداگانه قرار می گیرند.
خیر، عضویت در سامانه جامع تجارت و داشتن کد افق الزامی نیست.
بله، در بخش جزئیات فاکتور، با انتخاب گزینه « ثبت اطلاعات » این امکان را دارید.
سفارش های فروش بعد از تایید ارسال از جانب شما به صورت فاکتور هم قابل مشاهده هستند.
شما با برچسب گذاری امکان ویرایش گروهی طرح های با یک برچسب یکسان را پیدا خواهید کرد.
بله، روش و قوانین ارسال قابل ویرایش و حذف است.
شماره فاکتور پایینی همان شماره اصلی فاکتور شما است. شماره فاکتور بالا که دقیقا با عدد شماره سفارش یکی است در واقع فاکتور هزینه ارسال شما است که بخشی از سفارش محسوب می شود و در بخش جزئیات سفارش می توانید مشاهده کنید.
بله، شما میتوانید در بخش سفارشات خرید، باکس شکایت، پس از نوشتن متن شکایت فایل مورد نظر را در کادر مخصوص خود وارد نمایید.
از زمانی که خریدار لیست سفارشات را تکمیل می کند و پرداخت نهایی انجام می دهد تا زمانی که تایید« تحویل گرفته شد » را بزند، کالا های موجود در حال فروش باقی می مانند.
منظور تعداد کل سبد های قابل فروش با توجه به موجودی انبار شما است، برای مثال فرقی نمی کند n تعداد سبد شما را یک مشتری بخرد یا مشتری های مختلف.
در طرح تکی شما فقط مجاز به انتخاب یک نوع کالا هستید، ولی در تکی گروهی می توانید چند طرح تکی را به صورت همزمان ایجاد کنید.
حداکثر تعداد سبد با توجه به موجودی تک تک کالا های داخل سبد مشخص می شود، برای مثال شما یک طرح سبدی با 3 نوع کالا دارید، کالای اول آیفون، کالای دوم هوآوی و کالای سوم سامسونگ است. تعداد از هر نوع کالا در هر سبد 2 عدد است. اگر آیفون 10 تا باشد، هوآوی 50 تا و سامسونگ فقط 4 تا باشد، ملاک تعداد سبد کالای با موجودی کمتر یعنی سامسونگ است. پس تعداد حدکثری سبد عدد 2 است.
خیر هیچگونه تاثیری ندارد.
فروش شخصی : هم برای مشتریان عضو بگزین می تواند ثبت شود و هم غیر عضو.
خرید شخصی : مشتری های بگزینی به منظور تایید خرید حضوری خود، بخشی به نام خرید های شخصی دارند.
خیر، تمام کاربران می توانند خرید حضوری یا تلفنی داشته باشند.
بله، مشتری بگزینی اگر به هر دلیلی از خرید منصرف شود امکان لغو وجود دارد، به این صورت که رد خرید شخصی را انتخاب می نماید.