Skip to main content

سوالات متداول درباره قوانین و مقررات

توصیه های ضروری

توصیه هایی برای خریداران و دریافت سفارشات.
  • هر کسب و کار تا حداکثر ۳ آدرس تحویل کالا می تواند در بگزین معرفی نماید که یکی از آنها می تواند آدرس محل کسب و کار نیز باشد. خریداران با معرفی این آدرس ها تایید می نمایند که تحویل گیرنده کالا در هر یک از آدرسهای محل دریافت کالا، مورد اعتماد صاحب کسب و کار است.
  • خریدار موظف است به محض دریافت کالا و تایید صحت آن ، دریافت صحیح کالا را در پلتفرم گزارش نماید. در غیر اینصورت مشمول جریمه و کسر امتیاز خواهد بود. و در صورت تکرار ، امتیاز عضویت وی به صورت موقت یا دائم تعلیق خواهد شد.
  • خریدار در صورت رویت ایراد در کالای دریافتی و یا هرگونه مغایرت با کالای خریداری شده و یا باز بودن بسته ارسالی ، عدم پلمپ کالا از هر نظر از دریافت آن خودداری کند. سپس در صفحه سفارش خرید، شکایت ثبت کرده و توضیحات مغایرت را با پیوست اسناد و تصاویر جهت پیگیری وارد نماید.
  • پیشنهاد میگردد فرآیند دریافت ، بررسی و بازگشایی مرسولات را در مقابل دوربین با ضبط تصاویر یکپارچه و بدون قطع و وصل انجام نمایید تا از بروز هر گونه شبهه جلوگیری شود و در صورت وجود مشکل در کالا اثبات آن مقدور باشد. همچنین بسته را پیش از باز کردن از هر نظر جهت ضرب دیدگی و پارگی بررسی نمایید . و در صورت امکان وزن مرسوله را با رسید پستی آن تطبیق دهید.
توصیه هایی برای فروشندگان در ارسال سفارشات.
  • فروشنده متعهد و موظف به ارسال به موقع کالاها به خریدار است. از این رو باید پس از اقدام به فروش کالا و خرید آنها توسط خریداران فرآیند آماده‌سازی و ارسال کالا را به سرعت انجام دهد. بگزین می‌تواند موارد تاخیر در ارسال را شناسایی کند و نمره منفی برای فروشنده لحاظ کند.
  • فروشنده متعهد به ارسال کالا از طریق شرکت‌های حمل و نقل معتبر است و تایید می کند که هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل کالا را شخصا و راسا با شرکت حمل و نقل مورد نظر پیگیری کرده و عواقب آنرا بر عهده می‌گیرد.
  • فروشنده موظف به بسته بندی مستحکم ، بدون فضای خالی و مقاوم سازی نسبت به ضربه و آب کلیه کالاهای ارسالی است.
  • بسته بندی باید فاقد هرگونه از پیش پارگی ، ضرب دیدگی و آدرس دیگر باشد. استفاده از کارتون های بازیافتی ، مرطوب و فرسوده در بسته نهایی ممنوع است.
  • استفاده مناسب از لایه های ضربه گیر، کیسه های هوای پرکننده و سلفون ضد آب پیشنهاد می شود.
  • آدرس گیرنده و فرستنده باید خوانا و مشخص باشد.
  • در صورت نیاز از نوشتن درشت کلمه شکستنی ، کالای حساس ، کالای الکترونیک روی بسته استفاده شود.
توصیه هایی برای استفاده از کیف پول بگزین .

کیف پول ابزار ایمن ، سریع و کم هزینه ترین ابزار معامله در پلتفرم بگزین است.

  • تراکنش های کیف پول اعم از واریز ، برداشت، خرید بدون کارمزد است.
  • تراکنش های کیف پول فاقد سقف روزانه است.
  • تراکنش های واریز وجه به کیف پول تنها و تنها باید از مبدا حساب های تعریف شده کسب و کارها و فقط به مقصد حساب معرفی شده برای کیف پول بگزین انجام شود.هیچ نوع تراکنش دیگری منجر به شارژ کیف پول نخواهد شد.
  • تنها شماره حساب قابل استفاده برای شارژ کیف پول بگزین شماره حساب :01-19180350-00-3 بانک صادارت شعبه 1 بازار به شماره شبای : IR09-0190-0000-0011-9180-3500-03  می باشد
  • تراکنش های واریز وجه به کیف پول حتما باید از طریق ثبت واریز به پلتفرم اطلاع رسانی شود.
  • تراکنش های ثبت شده در ساعات کاری تیم پشتیبانی در همان روز بررسی و تایید میگردد و تراکنش های ثبت شده در ساعات تعطیلی در روز کاری آتی بررسی خواهد شد.
  • تراکنش های برداشت وجه ( خروج وجه از بگزین ) تنها به مقصد حسابهای معرفی شده کسب و کار و با رمز پیامکی یک بارمصرف صاحب کسب و کار تایید میگردد.
  • هر کسب و کار تنها یک بار در 24 ساعت می تواند درخواست برداشت وجه ثبت نماید.
  • کارمزد فروش هر سفارش از وجه فروش آن سفارش کسر میگردد و در صورت انجام معاملات اعتباری کیف پول فروشنده می بایست حاوی اعتبار کافی برای کسر کارمزد فروش باشد، در غیر این صورت سفارش قابل ثبت نخواهد بود.
توصیه هایی برای مدیران و استفاده از منوی کارمندان.
  • در پلتفرم بگزین تلاش شده با در نظر داشتن نقشهای متعارف در سیستم سطح دسترسی های لازم برای مدیریت بهینه ارائه شود با این وجود استفاده کردن از این بخش و دادن دسترسی های تعریف شده به کارمندان با مسئولیت و نظارت شخص صاحب حساب انجام می شود و بگزین مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.
  • پیشنهاد می شود که نقش ها بر اساس عملکرد مورد نیاز کارمندان اختصاص داده شود و از دادن دسترسی های بیش از نیاز روزانه به کارمندان خودداری شود.
    • جهت جلوگیری از تداخل وظایف و مدیریت بهینه خصوصا در بخش فروش از دادن نقش های دارای هم پوشانی عملکردی که تداخل و رقابت ناسالم ایجاد کند پرهیز کنید.
    • تصمیم گیری های کلیدی و اطلاعات حیاتی سیستم را محدود نگاه داشته و در اختیار خود ، نهایتا یک نفر معتمد نگاه دارید.
  • گاها دیده شده که در بسیاری از کسب و کارها نقش هایی مانند حسابدار یا مسئول رایانه نقش مشابهی را در چند کسب و کار بر عهده دارد. شما می توانید با استفاده از سیم کارت های مختلف نقش های منفک از هم را برای یک نفر تعریف کنید . هر چند که پیشنهاد نمی شود.
  • در صورت استفا، اخراج ، جابجایی کارمندان یا تعویض سیمکارت یک کارمند ، بلافاصله اقدام به ابطال دسترسی یا تغییر شماره تلفن ثبت شده نمایید.

سوالات

چطور مشکلات یک سفارش را در بگزین پیگیری کنیم؟

در ابتدا شکایت خود را از طریق بخش ثبت شکایت در پلتفرم بگزین ثبت کنید. سپس کارشناسان بگزین شکایت شما را پیگیری نموده و نتیجه را از طریق تماس به اطلاع شما می رسانند.

چطور آدرس انبار بگزین را تغییر دهیم؟

در بگزین، امکان ثبت تغییرات در آدرس انبار برای کسب و کارها مجاز نیست. برای تغییر آدرس انبار، باید با ثبت تیکت یا تماس با شماره 90003545 از تیم پشتیبانی درخواست انجام این تغییر را داشته باشند.

چطور از تغییرات در قوانین و مقررات بگزین مطلع شویم؟

قوانین ممکن است بر اساس تغییرات قوانین و مقررات کشوری یا استانداردهای روز دنیا به روزرسانی شوند. این تغییرات از طریق زیر به اطلاع شما می رسند:

  1. بخش اعلانات در داخل پلتفرم
  2. شبکه های اجتماعی رسمی بگزین
در پروسه احراز هویت چه مواردی مورد بررسی قرار می‌گیرد؟

در بگزین، برای افزایش امنیت معاملات، پروسه احراز هویت کسب و کارها به دقت اجرا می‌شود. در این پروسه، موارد زیر مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد:

  • مدارک شناسایی مدیرعامل
  • اطلاعات مباشر (در صورت وجود)
  • آخرین تغییرات (در صورت وجود)
  • انجام استعلامات لازم برای تأیید اطلاعات کسب و کار
  • اطلاعات حساب بانکی کسب و کار
چگونه می‌توان شناسه واریزی را دریافت کرد؟

پس از تایید اطلاعات ثبت نامی شما در بگزین، کارشناسان تیم پشتیبانی، شناسه 15 رقمی واریزی مخصوص کسب و کارتان را از بانک دریافت کرده و این شناسه را برای رویت شما در منو تنظیمات بخش تنظیمات کسب و کار و تب شناسه 15 رقمی واریز قرار می دهند. 

در چه شرایطی حساب کاربری در بگزین مسدود می شود؟

مسدود شدن حساب کاربری تنها در صورت نقض قوانین و مقررات پلتفرم و تجارت الکترونیک، شناسایی فعالیت های غیرقانونی یا تقلبی و عدم همکاری کاربر با بررسی های انجام شده، اعمال می شود.

چه مدارک و مستندات لازم است برای ثبت شکایت جمع آوری کنم؟

هر گونه مدرکی که صحت ادعای شما را ثابت کند در پیگیری روند شما موثر است. برای مثال  اگر در هنگام  دریافت کالا متوجه معیوب بودن بسته بندی آن شدید بسته را از پست تحویل نگرفته و از بسته بندی فیلم و عکس تهیه کنید. تصاویر و متن شکایت را برای پشتیبانی بگزین ارسال کنید تا کارشناسان ما جهت پیگیری با شما تماس بگیرند.

لطفا سایر سوالات خود را از طریق تلفن ، پیامک و یا تیکت از بخش پشتیبانی بپرسید.

بگزین یک پلتفرم تجارت الکترونیک برای عمده فروشی تلفن همراه و سایر کالاهاست که ابزارهای متنوع برای فروش ، تامین کالا، انبارداری و مدیریت پرسنل را به رایگان فراهم کرده و با اعتبار سنجی اعضا و ابزارهای مالی مطمئن امکان تجارت سراسری را بدون دغدغه تدارک دیده است.  بیشتر بدانیم...